ΩΡΙΩΝ - Το Δίκτυο των Κυνηγών
Πιστοποιητικά οικολογικών και αντικυνηγετικών φρονημάτων







Ταφόπλακα για το κυνήγι κάθε ψήφος κυνηγού στον ΣΥΡΙΖΑ
Απάντηση του Ωρίωνα
Ω Ρ Ι Ω Ν  - Το ΔΙΚΤΥΟ των ΚΥΝΗΓΩΝ
Κρήτης 2,  15127, Μελίσσια-Αθήνα
www.orion.net.gr   orion@orion.net.gr
Αθήνα, 8/10/2007

Προς:  Μάριζα Χριστοδούλου  [mariza.christodoulou@gmail.com]
ΜΚΟ Χορτοφαγία - Στάση ζωής  [xortofagia@yahoo.gr]

Θέμα: Απάντηση σε "ερωτηματολόγιο".

Αγαπητή κυρία Μάριζα Χριστοδούλου, μέλος της ΜΚΟ Χορτοφαγία-Στάση ζωής,

πραγματικά λυπούμαστε που μας αναγκάζετε να μην απαντήσουμε στο ερωτηματολόγιό σας, που έφθασε στο σύλλογο μας με την από 1/10/2007 επιστολή σας. Έχετε επιλέξει τη χορτοφαγία, δηλαδή τη συλλογή τροφής από τη φύση, σαν στάση ζωής και, φυσικά, έχετε κάθε δικαίωμα να το κάνετε, ανεξάρτητα από το αν βρίσκει σύμφωνους και εμάς αυτή η επιλογή σας. Ειλικρινά, αδυνατούμε να καταλάβουμε το λόγο για τον οποίο εσείς αρνείστε να αναγνωρίσετε σε εμάς το ίδιο ακριβώς δικαίωμα, δηλαδή το δικαίωμα συλλογής τροφής από τη φύση και κατ' επέκταση της δικής μας στάσης ζωής. Στον Ωρίωνα θεωρούμε ότι κάτω από αυτές τις συνθήκες, δυστυχώς, δεν θα μπορούσε να υπάρξει κάποιος γόνιμος διάλογος και δεν είναι στις προθέσεις μας να εμπλακούμε σε στείρες αντιπαραθέσεις.

Ωστόσο, εντελώς καλοπροαίρετα σκεπτόμενοι, κατανοούμε πλήρως την ανησυχία και την αγωνία σας για την τύχη της Ελληνικής πανίδας και επιτρέψτε μας να ενώσουμε μαζί σας και τη δική μας αυτονόητη αγωνία, προσθέτοντας απλά κάποιες σκέψεις μας:

Τις τελευταίες δεκαετίες περιπλανώμενοι στη φύση, έχουμε βιώσει άπειρες φορές τα αποτελέσματα των ανθρώπινων επεμβάσεων. Υποβάθμιση και κατακερματισμός βιοτόπων, παράνομη οικιστική ανάπτυξη, εκχερσώσεις, αποξηράνσεις, μολύνσεις από φυτοφάρμακα και βιομηχανικά λύματα και, βέβαια, η ακόρεστη ανθρώπινη "ανάγκη" για περισσότερους πόρους, με αλόγιστη χρήση των ήδη υπαρχόντων. Προσθέστε τώρα σε αυτό το.. "τοπίο" την κρατική αδιαφορία, από όλες τις μεταπολεμικές κυβερνήσεις, με την απίστευτη άρνηση αποδοχής σε οτιδήποτε καινοτόμο, με ανεγκέφαλες αποφάσεις και κοντόφθαλμες "λύσεις" σε χρόνια προβλήματα, την ανύπαρκτη, επί της ουσίας, περιβαλλοντική πολιτική, γενικότερα.

Όλα μας αυτά τα βιώματα, λειτούργησαν σαν κίνητρο ώστε να αναζητήσουμε λύσεις. Λύσεις βιώσιμες, εφικτές, εφαρμόσιμες, αποδοτικές, που να επιτυγχάνουν, μέσω της "σοφής χρήσης", την αειφόρο ανάπτυξη. Οι αναζητήσεις μας αυτές, λοιπόν, μας έχουν οδηγήσει σε κάποια συμπεράσματα. Τα περιβαλλοντικά θέματα, είναι θέματα πολύπλευρα, με πολλές παραμέτρους και, πιθανότατα, εμπλέκονται αλληλοσυγκρουόμενα συμφέροντα. Και αυτή είναι όχι μόνο η Ελληνική, αλλά και η παγκόσμια πραγματικότητα. Η μονόπλευρη θέαση ενός περιβαλλοντικού προβλήματος, προσφέρει μόνο.. περιορισμένη θέα του προβλήματος. Ούτε έχουμε την πολυτέλεια της συναισθηματικής προσέγγισης αυτών των ζητημάτων. Απαιτούνται επιστημονικές προσεγγίσεις και λύσεις, εκτεταμένες συνεργασίες πολλών ανθρώπινων ομάδων, με εντελώς ετερόκλητα ενδιαφέροντα, οι οποίες έχουν την ικανότητα να ανακαλύπτουν και να εστιάζουν στα κοινά τους ενδιαφέροντα, βάζοντας στην άκρη ό,τι τυχόν τους χωρίζει, μαζί με τους δογματισμούς και τις στείρες αντιπαραθέσεις. Και αυτά ακριβώς εφαρμόζονται σε όλες τις προηγμένες περιβαλλοντικά χώρες, από ανθρώπινες πρωτοβουλίες που βάζουν πριν και πάνω από οτιδήποτε άλλο, την αγάπη τους για τη φύση.

Τελειώνοντας, σας ενημερώνουμε ότι στην ιστοσελίδα μας και συγκεκριμένα στον παρακάτω σύνδεσμο βρίσκεται αυτούσια η επιστολή σας, μαζί με την απάντησή μας:
http://www.orion.net.gr/index.php?m=2&c=act/2007/vegeterians.htm
Θα επιθυμούσαμε, για λόγους δεοντολογίας και αντικειμενικής ενημέρωσης, να μας στείλετε το αντίστοιχο link της δικής σας ιστοσελίδας, όπου θα φιλοξενηθεί αυτούσια η απάντησή μας.

Για τον Ωρίωνα
Με εκτίμηση,
O Πρόεδρος


Μίλτος Φακιώλας
Ο Γ.Γραμματέας


Νίκος Παπαϊωάννου



Ακολουθεί η σχετική επιστολή - ερωτηματολόγιο της κας Χριστοδούλου:

Προς ΤΟΥΣ ΚΥΝΗΓΕΤΙΚΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Αθήνα, 1.10.2007

Κύριοι,

Όπως γνωρίζετε, για τους ανθρώπους που τρέφουν σεβασμό και αγάπη προς κάθε μορφή ζωής, το κυνήγι αποτελούσε πάντα μια κατεξοχήν ανήθικη δραστηριότητα, πολύ δε περισσότερο σήμερα που η πανίδα της Ελλάδας έχει υποστεί ένα πολύ βαθύ και σοβαρό πλήγμα.

Οι παρακάτω ερωτήσεις διαμορφώθηκαν και συντάχθηκαν μέσα από την αγωνία όλων εμάς που έχουμε αρχίσει να ανησυχούμε πλέον σοβαρά για την πανίδα της χώρας μας και η απάντησή τους στοχεύει να μας βοηθήσει να καταλάβουμε πως τοποθετούνται οι σημερινοί Έλληνες κυνηγοί στις νέες συνθήκες της Ελληνικής πραγματικότητας.

Θα σας παρακαλούσα λοιπόν, αν δεν έχετε αντίρρηση, να απαντήσετε στις ερωτήσεις αυτές, όντας όσο το δυνατόν σαφείς και επικεντρωμένοι στο θέμα. Βέβαια, καθότι πολλές από αυτές, εμπεριέχουν ως επί το πλείστον τον υποκειμενικό παράγοντα και δεν μπορούν εκ των πραγμάτων να εκφράζουν μια καθολική κυνηγετική άποψη, ας απαντηθούν σύμφωνα με τις ατομικές σας θέσεις.

Ερωτήσεις

Ερώτηση 1η: Όλες οι μεγάλες παραδόσεις πάνω στην ηθική, είτε θρησκευτικές είτε όχι, δίνουν έμφαση σε τέσσερις ποιότητες και αξίες: γνώση, δικαιοσύνη, συμπόνια και αυτοδιάθεση. Πιστεύετε ότι το κυνήγι εναρμονίζεται με κάθε μια από αυτές τις αξίες και αν ναι με ποιο τρόπο;

Ερώτηση 2η: Πόσο δίκαιο πιστεύετε ότι είναι το κυνήγι όταν ενώ ο κυνηγός εξοπλισμένος με όπλα, πυρομαχικά και καλά εκπαιδευμένα σκυλιά, κυνηγάει ένα ζώο ή ένα πτηνό το οποίο έχει μόνο τον εαυτό του για να προστατεύσει τη ζωή του;

Ερώτηση 3η: Πιστεύετε ότι το κυνήγι είναι μια ηθική δραστηριότητα όταν χρησιμοποιείτε τρόπους όπως το δόλο, την απάτη, το κρύψιμο και την κοροϊδία για να χτυπήσετε το θήραμά σας;

Ερώτηση 4η: Σε τι μορφή πρέπει να είναι η ζωή σε αυτόν τον πλανήτη προκειμένου να της αναγνωρίζετε κάποια αυταξία και το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης; Παρακαλώ αιτιολογήστε την άποψή σας.

Ερώτηση 5η: Τι έχετε να πείτε σχετικά με την ηθική υποχρέωση που έχει ο άνθρωπος στη σημερινή εποχή να ελαττώσει τον πόνο, τη δυστυχία και το θάνατο που προκαλείται σε τόσα ζώα στον πλανήτη, κυρίως όταν η επιβίωσή του δεν εξαρτάται από το θάνατό τους;

Ερώτηση 6η: Οι περιβαλλοντολογικοί επιστήμονες συγκλίνουν στην άποψη ότι η φύση έχει τους δικούς της μηχανισμούς ελέγχου υπερπληθυσμού των ειδών (καιρικές συνθήκες, φυσικοί εχθροί, φυσικές καταστροφές, μετανάστευση κλπ). Αν σε όλους αυτούς προσθέσουμε τον ανθρώπινο παράγοντα, εκτός από το κυνήγι, που τα τελευταία 50 χρόνια καταστρέφει με εξαιρετικές ταχύτητες το φυσικό περιβάλλον των ζώων και των πτηνών (με πρόσφατο χαρακτηριστικό παράδειγμα τη λίμνη Κορώνεια), τότε πως δικαιολογείτε σήμερα την άποψη ότι το κυνήγι βοηθάει στον έλεγχο υπερπληθυσμού των ζώων και πτηνών;

Ερώτηση 7η: Πως εξηγείτε το γεγονός ότι συνεχίζετε μια δραστηριότητα όπως το κυνήγι, το οποίο λέγεται ότι ήταν ζήτημα ζωής ή θανάτου για τον πρωτόγονο άνθρωπο, σε μια κοινωνία που έχει λύσει τα βιοποριστικά της ζητήματα μέσω της γεωργίας, της κτηνοτροφίας κλπ;

Ερώτηση 8η: Τι συμβολίζει για σας ένα όπλο; Ερώτηση 9η: Ποιες ικανότητες και ιδιότητες απαιτούνται προκειμένου να χαρακτηριστεί κάποιος καλός κυνηγός;

Ερώτηση 10η: Τι σκέφτεστε και τι αισθάνεστε: α) τη στιγμή που ετοιμάζεστε να χτυπήσετε το θήραμά σας, β) τη στιγμή που το χτυπάτε και γ) τη στιγμή που το βλέπετε να πέφτει αναίσθητο ή πληγωμένο στο έδαφος;

Ερώτηση 11η: Τι σκέφτεστε και τι αισθάνεστε για τα ζώα και τα πτηνά που δεν μπορέσατε να σκοτώσετε αλλά τα αφήσατε πληγωμένα να αιμορραγούν ίσως και μέρες μέχρι να υποκύψουν αβοήθητα στα τραύματά τους;

Ερώτηση 12η: Το να χτυπάς κάποιον «τη στιγμή που σκύβει για νερό» στην κοινωνία των ανθρώπων, θεωρείται άνανδρο και ύπουλο. Είναι το ίδιο και στην περίπτωση του κυνηγιού; Αν όχι, σε τι διαφέρει;

Ερώτηση 13η: Μπορείτε με την ίδια ευκολία να χτυπήσετε ένα ζώο ή ένα πουλί που θα σας κοιτούσε στα μάτια και που προφανώς αν είχε φωνή θα σας παρακαλούσε να του χαρίσετε τη ζωή;

Ερώτηση 14η: Ο θάνατος συνοδεύεται από πόνο. Τι σκέφτεστε και τι αισθάνεστε για τον πόνο που προκαλείτε σ'ένα ζώο πριν πεθάνει;

Ερώτηση 15η: A πό το 1600 μέχρι το 1965 εξαφανίστηκαν από τη γη 202 είδη και υπο-είδη θηλαστικών και πουλιών, εκ των οποίων τα 56 αποκλειστικά εξαιτίας του κυνηγιού και τα υπόλοιπα σε συνδυασμό με το κυνήγι. Την ίδια εποχή, απειλούνται με εξαφάνιση άλλα 371 είδη, εκ των οποίων τα 108 αποκλειστικά εξαιτίας του κυνηγιού. Αν συνέβαινε κάτι τέτοιο σε ανθρώπινο πληθυσμό, ο χαρακτηρισμός του φαινομένου θα ήταν «γενοκτονία». Πώς θα χαρακτηρίζατε το φαινόμενο αυτό στα ζώα και, γενικώς, τι σκέπτεστε και τι αισθάνεστε για τους πληθυσμούς των ζώων και των πουλιών που μειώνονται και εξαφανίζονται στον πλανήτη καθημερινά εξαιτίας της ανθρώπινης παρεμβατικότητας στη φύση;

Ερώτηση 16η: Το κυνήγι κάνει πολλά πουλιά να ξοδεύουν την πολύτιμη ενέργειά τους με το συνεχές πέταγμα, με αποτέλεσμα να μειώνεται ο ζωτικός χρόνος και χώρος που χρειάζεται για να τραφούν. Ιδιαίτερα, τα μεταναστευτικά πουλιά δεν καταφέρνουν να αποθηκεύσουν την αναγκαία ποσότητα λίπους που τους χρειάζεται για το ταξίδι τους και την αναπαραγωγή τους. Αυτό σημαίνει θάνατο από ασιτία και μείωση της αναπαραγωγικής τους ικανότητας. Τι έχετε να πείτε σχετικά με αυτό;

Ερώτηση 17η: Πολλά υδρόβια πτηνά τρώνε τα σκάγια από μόλυβδο που βρίσκονται στο βυθό των λιμνών, μαζί με σπόρους, έντομα, ασπόνδυλα και πετρούλες. Αυτά, ως γνωστόν, μόλις απορροφηθούν από το αίμα προκαλούν μια από τις πιο σοβαρές δηλητηριάσεις που είναι συνήθως και θανατηφόρα, αφού πρώτα προκληθεί παράλυση φτερών, λαιμού, εντέρου. Τι σκέφτεστε και τι αισθάνεστε για αυτά τα πουλιά τα οποία αργοπεθαίνουν από την πείνα, επειδή δεν μπορούν να τραφούν;

Ερώτηση 18η: Τι σκέπτεστε και τι αισθάνεστε για τα ζωάκια ή πουλάκια που ορφανεύουν επειδή η μητέρα τους πέφτει θύμα κυνηγιού και που προφανώς πεθάνουν από ασιτία, χωρίς να αναφέρω το σοκ που παθαίνουν βλέποντας τη μητέρα τους νεκρή;

Ερώτηση 19η: Τι έχετε να πείτε για τη μόλυνση από πλαστικό και μόλυβδο που προκαλούν τα εκατοντάδες χιλιάδες κυνηγετικά φυσίγγια στην ελληνική φύση;

Ερώτηση 20η: Τι σκέφτεστε και τι αισθάνεστε που σας έχει δοθεί νόμιμα το δικαίωμα ζωής και θανάτου σε χιλιάδες δημιουργήματα του Θεού (ή της Φύσης), μεταξύ των οποίων: λαγοί, αγριοκούνελα, κουνάβια, ασβοί, αλεπούδες, νυφίτσες, αγριοκάτσικα, ζαρκάδια, αγριογούρουνα, ελάφια, αρκούδες, πέρδικες, κοτσύφια, συκολόγια, τσαλαπετεινοί, κεφαλάδες, αετομάχοι, τρυγόνια, αγριοπερίστερα, φάσσες, μπεκάτσες, τσίχλες, ορτύκια, αγριόπαπιες, πελεκάνοι, κιρκινέζια, ξεφτέρια, γεράκια, φασιανοί, κίσσες, φλώροι, κάργιες και μελισσουργοί;

Ερώτηση 21η: Επικρατεί η άποψη ανάμεσα στους κυνηγούς ότι το κυνήγι είναι «άθλημα». Τι σκέπτεστε και τι αισθάνεστε που το «άθλημά» σας είναι το μοναδικό άθλημα στον κόσμο που δεν περιλαμβάνει και τη συμμετοχή του αντίπαλου, δεδομένου ότι κανένα ζώο ή πτηνό δεν ξύπνησε μια μέρα και είπε: «Α, τι ωραία! Σήμερα θα πάω να δοκιμάσω τις ικανότητες επιβίωσής μου!»;

Ερώτηση 22η: Κατά τη γνώμη σας, ποιες ιδιότητες και ποιότητες πρέπει να διαθέτει ένας άνθρωπος στη σημερινή σύγχρονη εποχή προκειμένου να χαρακτηρίζεται ως «ανώτερος»;

Οι απαντήσεις στο παραπάνω ερωτηματολόγιο θα διαβιβαστούν στους ζωοφιλικούς συλλόγους της Ελλάδας και κυρίως σε εκείνους που έχουν μια αντι-κυνηγετική ταυτότητα.

Ευχαριστώ
Μάριζα Χριστοδούλου
Μέλος της ΜΚΟ «ΧΟΡΤΟΦΑΓΙΑ-ΣΤΑΣΗ ΖΩΗΣ»